Useriøse nettbutikker

Her finner du grundleggende informasjon som hjelper deg å luke ut useriøse butikker på nett!
Du bør ikke handle hos de nettbutikker som oppfyller flere av de tingene som beskrives på denne siden.

Organisjonsnummer og bedriftsinformasjon
Hvis nettbutikken mangler organisasjonsnummer og heller ikke har tydelig
kontaktinformasjon med fullt firmanavn og postadresse så bør du ikke handle der.
Det samme gjelder hvis nettbutikken kun har et mobilnummer og/eller et kontaktskjema
og ellers mangler tydelig informasjon om hvem som eier og driver den aktuelle butikken.

Skulle det skje noe med din bestilling og du trenger å komme i kontakt med dem
eller om du trenger å reklamere en produkt eller rett å slett vil heve kjøpet og få pengene tilbake
så kan det bli veldi vanskelig å få til siden du ikke vet hvem det er som står bak butikken.

Kontakt
Hvis de gjentatte ganger ikke svarer på mail eller tar telefonen når du ringer
så bør du finne en annen Internettbutikk å handle hos.

Gamle kampanjer
Hvis du kommer inn i en nettbutikk mitt på sommeren og det fremdeles ligger
gamle annonser eller kampanjer som er relaterte til foreks. høsten og vinteren
så kan det bety at nettbutikken ikke drives aktivt og da er det en viss risiko
at ingen er der til å ekspedere, pakke og sende din bestilling.

Butikken tilbyr kun forskuddsbetaling.
Kommer du inn i en ny Internettbutikk som du aldri sett eller hørt om før og den
selger den nyeste mobilen eller andre populære varer til lavere priser en normalt
og kun tilbyr forskuddsbetaling så kan det vara tegn på at det er en useriøs nettbutikk.

Facebook & sosiale media
Sjekk butikkens Facebookside eller andre sosiale media
Er det flere måneder siden de la ut noe så kan det vara lurt å kontakte
nettbutikken med de metoder de tilbyr og høre om de fremdeles er aktive
og fremdeles har og selger det som du har lyst til å bestille hos dem.

Til startsiden…